کالیبره کردن دوربین ۳۶۰ درجه خودرو باعث می شود تا هیچ نقطه کوری در صفحه مانیتور خودرو دیده نشود.
اما پیش از آن که وارد بحث اصلی ، همه چیز درباره کالبیره کردن دوربین ۳۶۰ درجه خودرو شویم ابتدا مقدمه ای را درباره کالبیره کردن دوربین بیان می کنیم.
همه ما پس از خریدن هر نوع دوربینی و با هر نوع کارکردی در زمینه های مختلف، انتظار داریم که لنز دوربین به صورت صحیحی عمل کند
و یا به عبارتی به بهترین شکل کالیبره باشد و تصاویر شارپ و با کیفیتی را بتوان با آن گرفت.
بیشتر دوربین ها در زمان های متفاوت و معمولا در کارخانه های متفاوتی ساخته و تولید می شوند
بنابراین هنگامی که ما در نهایت این دو ابزار کاربردی و مهم عکاسی را به هم متصل می کنیم گاهی نیاز است که تنظیمات جزئی دوربین را برای اطمینان از کارکرد و چگونگی عکاسی از تصاویر با لنز آن بررسی کنیم
به این نوع تنظیمات و اعمالی که بر روی لنز دوربین برای کارکرد دقیق تر و بهتر دوربین به کار می رود، کالیبره کردن لنز دوربین می گویند.
کالیبره کردن دوربین ۳۶۰ درجه خودرو، امروزه یکی از پیشرفت های نوین در عرصه خودرو سازی است که در خودرو های مدرن این قابلیت قرار داده شده است.
این فناوری نوین یکی از کارآمد ترین تکنولوژی ها در خودرو سازی است
زیرا این قابلیت ویژگی های خاص و نوینی را به خودرو های مدرن و لوکس اضافه کرده است.
این فناوری این توانایی را دارد که تصویری یکپارچه از دور تا دور خودرو را بر روی صفحه نمایشگر مانیتور خودرو به نمایش در بیاورد
سبب می شود راننده، از وضعیت خارجی و اطراف خودرو آگاه شود.
فناوری دوربین ۳۶۰ خودرو در واقع مجموعه ای چهار دوربین با کیفیت های بالا که در اطراف خودرو نصب شده اند را شامل می شود
که این تصاویر از چهار دوربین اطراف خودرو به صورت تصویری یکپارچه در می آیند
سپس بر روی نمایشگر خودرو به نمایش در می آیند.
یکی دیگر از مزایای دوربین ۳۶۰ درجه خودرو این است که:
این دوربین ها در زمان حرکت خودرو و پارک کردن آن کمک شایانی می کند تا دید مناسبی از اطراف خودرو داشته باشید.
همچنین در سر پیچ ها و زمانی که می خواهید به سمت راست یا چپ حرکت کنید نیز کمک خوبی می کند تا از اطراف خودرو دید کاملا واضحی داشته باشید.
از مشکلاتی که باعث کالیبره کردن دوربین ۳۶۰ درجه خودرو می شود:
وارد شدن ضربه های احتمالی به دوربین های اطراف خودرو
فشار وارد شدن به بدنه خودرو
این مشکلات در نهایت باعث کاهش دقت و به هم ریختن تنظیم این دوربین ها می شود.
با پایین آمدن دقت و به هم ریختن تنظیم لنز دوربین های اطراف خودرو، نیاز به عمل کالیبره کردن دوربین ۳۶۰ خودرو پیدا می شود.
عمل کالیبره کردن دوربین ۳۶۰ خودرو، باعث تنظیم استاندارد لنز های دوربین ها می شود،
برای کالیبره کردن دوربین ۳۶۰ درجه خودرو، کافی است :
دوربین های اطراف خودرو را فعال کرده و سپس خودرو را در جای ساکنی قرار دهید
با استفاده از نمایشگر داخلی خودرو به تصاویر یکپارچه شده اطراف خودرو توسط دوربین ها می توان دسترسی پیدا کرد.
با استفاده از تنظیمات نمایشگر خودرو می توانید:
دوربین ۳۶۰ درجه خودرو را به صورت دقیق کالیبره کرد و تصویر تنظیم شده از اطراف خودرو را به نمایش در آورد.
دوربین ۳۶۰ خودرو کارکرد خودرو های مدرن را افزایش قابل توجهی داده است
همچنین کالیبره کردن دوربین ۳۶۰ درجه خودرو نیز کارکرد خودروها و دقت دوربین ۳۶۰ درجه آن ها را افزایش می دهد.
دوربین های ۳۶۰ خودرو به صورت اورجینال یا فابریکی عرضه می شوند
استفاده از آن ها بسیار راحت می باشد.
این دوربین ها به تشخیص خراش ها و برجستگی های خودرو نیز کمک می کند.
دوربین های خودرو دارای یک سنسور هستندکه می توانند هر ضربه ای را تشخیص دهند
سپس فیلم ضبط شده را به صورت واضح به نمایش در بیاورند.
کالیبره کردن دوربین ۳۶۰ درجه خودرو، سبب می شود تا هیچ نقطه کوری در صفحه مانیتور دیده نشود
در زمان نصب دوربین ۳۶۰ خودرو از کارشناسان بخواهید که:
علاوه بر نصب کردن دوربین عمل کالیبره کردن دوربین را نیز انجام دهند.
اسمارت آپشن، ضمن فروش و خدمات نصب ، کالیبره کردن دوربین خودرو را نیز انجام می دهد.
با تماس با کارشناسان ما، از شرایط و خدمات دوربین ۳۶۰ درجه خودرو آگاه شوید.
کروز کنترل در گذشته فقط در وسایل نقلیه پیشرفته لوکس یافت می شدند.
با پیشرفت های فناوری، کروز کنترل اکنون یک ویژگی مشترک است که در بسیاری از مدل های مختلف اتومبیل یافت می شود.
این بدان معنی است که ACC اکنون برای همه قابل دسترسی است و حتی اگر وسیله نقلیه فعلی شما ACC نداشته باشد، می توانید آن را نصب کنید.
البته لازم به ذکر است که در کل این آپشن روی تمامی خودرو ها قابل نصب است.
بعضی از خودرو ها دارای دریچه گاز برقی هستند که در این موارد کروز به صورت فابریکی نصب می گردد.
مدل های دیگر خودرو که دارای دریچه گاز سیمی هستند، با نصب ماژولی که عملگر نام دارد، امکان نصب کروز کنترل فراهم می گردد.
پس نگران نصب کروز روی خودروی خود نباشید.
کروز از فناوری پیشرفته حسی برای تعیین سرعت اتومبیل شما در نزدیکی سایر وسایل نقلیه یا اشیا داخل یا اطراف جاده استفاده می کند.
هنگام نزدیک شدن راننده به اتومبیل دیگر، از ترمزهای متوسط و علائم هشدار دهنده استفاده می کند.
رانندگان می توانند محدودیت سرعت را روی ACC تنظیم کنند تا بیش از حد مجاز نباشد.
اما وقتی فناوری حسی ترافیک یا سایر شرایط ناامن را تشخیص می دهد، سرعت راننده را برای سازگاری با آنها کاهش می دهد.
در اینجا چند نمونه از به روزترین مدل های اتومبیل با سیستم کروز آورده شده است:
این مدل کاملاً جدید بهترین ترکیب فناوری حسی را ارائه می دهد.
این دستگاه علاوه بر سنسورهای اولتراسونیک و رادار از دوربین برای کشیدن اطلاعات مربوط به محیط اطراف خودرو نیز استفاده می کند.
علاوه بر ویژگی های حسی، دارای یک ویژگی ترمز “توقف و حرکت” است .
برای مسافرانی که مدت زمان طولانی تری را در حالت رانندگی می گذرانند بسیار عالی است.
این مدل جدید توسط ولوو دارای ویژگی “کمک راننده” است که رانندگی را ایمن و آسان می کند.
کاری که این ویژگی انجام می دهد این است که:
به راننده کمک می کند تا سرعت مناسب را با وسایل نقلیه اطراف حفظ کند.
همچنین قابلیت کمک به فرمان همراه با ترمز اتوماتیک یا شتاب گیری برای موقعیت هایی مانند توقف و حرکت در ترافیک آزاد را دارد.
این مدل جدید هیوندای دارای همان سیستم های فناوری مانند سایر مدل های هیوندای است که “سیستم های کمک رانندگی پیشرفته SmartSense” نامیده می شوند.
هیوندای سوناتا دارای ویژگی های SmartSense مانند پنج دوربین، سه سنسور رادار و ۱۲ سنسور اولتراسونیک است.
به مواردی مانند کنترل سرعت پیشرفته، ویژگی توقف و حرکت، سیگنال های هشدار دهنده و ترمز یا شتاب گیری خودکار کمک می کند.
نیسان آلتیما ۲۰۲۰ از سیستم “ProPilot Assist” نیسان برخوردار است که از فناوری پیشرفته برای کمک به رانندگان در تمرین رانندگی ایمن استفاده می کند.
این سیستم به رانندگان دارای شتاب و ترمز اتوماتیک برای کنترل سرعت و مسافت اجازه می دهد در حالی که از فرمان اتوماتیک نیز برای کمک به آنها در جهت کنترل خط استفاده می کند.
این ویژگی های مفید توسط دوربین های جلو، سنسورها، رادار و ماژول کنترل الکترونیکی آن امکان پذیر است.
این مدل جدید یک سیستم کروز کنترل برای مسافرت در بزرگراه ها، در اختیار رانندگان قرار می دهد.
از ویژگی های کنترل سرعت آن می توان به دوربین های داخل اتومبیل و سنسورهای راداری در جلو پنجره مشبک جلو اشاره کرد که در مقایسه با سایر وسایل نقلیه اطراف شما می تواند مجاورت و سرعت خودرو را بسنجد.
ویژگی “هوشمند کروز کنترل” کیا را می توانید به عنوان بخشی از “Primo Package” آنها دریافت کنید.
با سیستم ترمز اتوماتیک آن می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.
همچنین به لطف ویژگی هشدار برخورد به جلو، می توانید فاصله را حفظ کنید.
مزدا ۳ ۲۰۱۸ یک سیستم کروز کنترل برای رانندگان فراهم می کند.
این سیستم ترافیک دنده عقب و نظارت بر نقاط کور را تشخیص می دهد، که برای ایجاد تغییرات امن در خط بسیار مناسب است.
این SUV تویوتا Rav4 2018 شامل یک سیستم کروز کنترل با هزینه ای است که قیمت فروش اصلی را کمی افزایش می دهد.
هنگامی که ویژگی ACC خود را روشن می کنید، با استفاده از سنسورهای راداری خود هشدارهای برخورد، ترمز اتوماتیک و شتاب را کنترل می کند تا اطمینان حاصل کند که وسیله نقلیه شما با سرعت مطمئنی حرکت می کند و فاصله مناسب را با سایر وسایل نقلیه موجود در جاده همیشه حفظ می کند.
سیستم کروز Toyota Rav4 2018 به عنوان “تجهیزات استاندارد در مجموعه فناوری Safety Sense P تویوتا طبقه بندی می شود، و آن را به یک وسیله نقلیه ایمنی با تکنولوژی پیشرفته با قیمت مناسب تبدیل می کند.
هوندا آکورد ۲۰۱۸ از پیشرفته ترین سیستم کنترل کروز تطبیقی با نام “سیستم سنجش هوندا” برخوردار است.
این سیستم نه تنها کروز تطبیقی بلکه چندین ویژگی ایمنی مفید دیگر از جمله ترمز اتوماتیک برای جلوگیری از برخورد و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی را نیز ارائه می دهد.
این ویژگی ها توسط فناوری سنجش دوربین تأمین می شوند.
می توانند علائم راهنمایی و رانندگی مانند نشانگرهای محدود کننده سرعت را بخوانند.
پس سرعت آکورد را متناسب با آن نیازهای سرعت تنظیم کنند.
با به روزرسانی به تریم های بالاتر می توانید از ویژگی های ایمنی بیشتری برخوردار شوید.
واضح است که کروز کنترل آپشنی کارآمد برای خودرو ها است.
با تماس با کارشناسان مجرب اسمارت آپشن از نصب این آپشن روی خودروی خود مطمئن شوید و از شرایط نصب و فروش کروز کنترل آگاه شوید.
شیفت پدل ( مشاهده شیفتر دنده ) به رانندگان اجازه می دهد تا دنده را به صورت پدال پشت فرمان و با دست تغییر دهند.
شیفتر دنده قابل نصب بر روی خودرو هایی که مجهز به گیربکس اتوماتیک هستند که از تکنولوژی تیپ ترونیک پشتیبانی می کنند.
یعنی امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز فراهم باشد.
به جای پدال کلاچ سنتی و اهرم تعویض دنده در جعبه دنده دستی، رانندگان دارای جعبه دنده اتوماتیک می توانند به راحتی دنده ها را تغییر دهند.
در بیشتر وسایل نقلیه، پدل سمت راست به دنده بالاتر تغییر حالت می دهد (وقتی سرعت را بالا می برید به یک دنده بالاتر تغییر می کند).
در حالی که پدل سمت چپ شیفتر دنده به دنده پایین تر تغییر حالت می دهد (وقتی که سرعت را پایین می آورید به دنده پایین تر تغییر می کند).
گیربکس های اتوماتیک امروزی معمولاً به سه نوع اتوماتیک معمولی، گیربکس متغیر مداوم (CVT) و گیربکس دو کلاچه (DCT) تقسیم می شوند.
گیربکس های اتوماتیک و CVT معمولی از مبدل گشتاور استفاده می کنند، مولفه ای که از مایع گیربکس برای مدیریت تغییرات دنده استفاده می کند.
در طراحی گیربکس دو کلاچه که اغلب در وسایل نقلیه عملکردی یا اتومبیل های سطح بالا دیده می شود از یک جفت کلاچ داخلی استفاده می کند.
یک دسته از کلاچ چرخ دنده های فرد (۱، ۳، ۵، ۷) و دیگری دنده های زوج (۲، ۴، ۶ و گاهی اوقات ۸) را کنترل می کند.
قرار دادن شیفت دنده در پشت فرمان یا ستون فرمان باعث شد که رانندگان دیگر مجبور نباشند دست خود را از روی فرمان بردارند تا با استفاده از اهرم دنده دستی به حالت تعویض درآیند.
این امر باعث می شود تا رانندگان کنترل سرعت خود را در سرعت های بسیار بالا که به هر دو دست بر روی فرمان نیاز دارند، آسان کنند.
شیفتر دنده ها اغلب با علامت مثبت و منفی مشخص می شوند.
اهرم سمت چپ فرمان، جعبه دنده را به یک دنده پایین تر منتقل می کند، در حالی که اهرم سمت راست فرمان، جعبه دنده را به یک دنده بالاتر منتقل می کند.
به این ترتیب، تغییر دکمه یک جعبه دنده دستی بدون کلاچ را شبیه سازی می کند.
در بیشتر مواقع، شیفت پدل آماده است تا در هر زمان که انتقال بر روی Drive تنظیم شد، درگیر شود.
هنگامی که اهرم ها را سوئیچ کنید یا پایین آورید، جعبه دنده، دنده انتخاب شده را برای چند ثانیه نگه می دارد و دوباره به حالت اتوماتیک برمی گردد.
برای لغو این عمل، کافی است فشار را روی یکی از اهرم ها کمی بیشتر حفظ کنید.
بسیاری از جعبه دنده هایی که دارای شیفتر دنده هستند دارای حالت دستی نیز هستند.
با انتخاب دنده در دفترچه راهنما، رایانه های وسیله نقلیه منتظر می مانند تا شما دنده مورد نظر خود را (دستی یا اتوماتیک) انتخاب کنید.
اگر اتومبیل خود را در حالت دستی قرار دهید و تعویض دنده را فراموش کنید، مکانیزم های ایمن در برابر خرابی اکثر وسایل نقلیه در نهایت به حالت اتوماتیک تغییر می کنند.
به طور معمول، با جعبه دنده اتوماتیک، رایانه وسیله نقلیه شما دنده ها را همانطور که شرایط رانندگی تعیین می کند تغییر می دهد.
هنگامی که ماشین را درحالت Drive قرار دادید، نیازی نیست دوباره تعویض دنده را لمس کنید تا زمانی که آماده پارک کردن خودرو شوید.
اساساً، با یک گیربکس اتوماتیک، به شما اجازه می دهد خودرو کنترل خود را بدست بگیرد.
هنگامی که نیاز دارید سرعت خود را کاهش داده و به خیابان دیگری بپیچید، با استفاده از اهرم سمت چپ در هنگام چرخش، چرخ دنده خود را یک یا دو دنده پایین تر بیاورید و سرعت خود را کاهش دهید.
هنگامی که در آب و هوای نامناسب به سمت سرازیری می روید یا هنگامی که چیزی را یدک می کشید، استفاده از اهرم سمت چپ می تواند به موتور شما کمک کند تا وزن بار را بهتر کنترل کند.
این از ساییدگی و پارگی ترمزهای شما جلوگیری می کند، که در غیر این صورت می تواند با سرعت بیش از حد گرم شود و از بین برود.
برخی از شیفتر دنده ها به شما امکان می دهند به جای دنده اول با دنده دوم شروع کنید.
این به شما کمک می کند تا چرخش چرخ به راحتی و با حفظ کشش در برف انجام شود.
شیفتر دنده آپشنی جذاب و کارآمد است که علاوه بر کارایی، یک آپشن لاکچری نیز محصوب می شود.
با تماس با کارشناسان و متخصصان اسمارت آپشن از شرایط فروش و نصب این آپشن بر روی خودروی خود کسب اطلاعات فرمایید.
آشنایی با کروز کنترل موجب کاربری بهتر از این آپشن می شود.
در این مقاله با کروز کنترل بیشتر آشنا می شویم.
کروز از یک سیستم هوشمند استفاده می کند.
در واقع موتور شما را طوری تنظیم می کند تا ماشین شما با سرعت تعیین شده حرکت کند.
کروز سیستمی است که شما باید به صورت دستی آن را فعال کنید.
هنگامی که این کار را انجام دهید، کروز کنترل گاز ماشین را کنترل می کند و ورودی برق را به طور خودکار تنظیم می کند.
به این شکل سرعت انتخاب شده شما را حفظ کند.
این بدان معناست که لازم نیست در سفر های طولانی مدام پاهایتان روی پدال گاز باشد.
کروز به شما این امکان را می دهد که پایتان را آزاد بگذارید.
امروزه، این فناوری پایه ای برای فناوری بدون راننده شده است.
این کار با راه اندازی کروز تطبیقی آغاز می شود که با استفاده از سنسورها وسایل نقلیه را تشخیص می دهد، اگر با یک وسیله نقلیه با سرعت کمتری روبرو شود ماشین شما از سرعت خود می کاهد یا حتی برای حفظ فاصله امن ترمز می گیرد.
جدیدترین سیستم ها می توانند خودرو را تا حدی متوقف کنند اما ترمز اضطراری در صورت نیاز توسط راننده مورد نیاز است.
به طور معمول، کنترل های مورد نیاز برای کار با آن بر روی داشبورد ماشین یا روی فرمان نصب می شود.
برای روشن کردن آن، معمولاً دکمه ای را فشار می دهید که با علامت کروز مشخص شده است.
رایج ترین روش برای استفاده از کروز کنترل استفاده از دکمه های زیر است:
Set:
از این دکمه برای فعال کردن سیستم کروز استفاده می شود. این دکمه سرعت ماشین را حفظ خواهد کرد.
Cancel:
این دکمه سیستم کروز را متوقف می کند.
Res or Resume:
با فشار دادن این دکمه کروز بعد از مکث دوباره فعال می شود و خودرو به سرعتی که در ابتدا تعیین کرده اید برمی گردد.
Up and Down:
این دکمه ها سرعت کروز را تنظیم می کنند.
به عنوان مثال اگر در بزرگراه باشید و به جاده های با سرعت مجاز پایین تر نزدیک شوید، می توانید دکمه منفی را فشار دهید تا سرعت تنظیم شده کاهش یابد.
بزرگراه ها بهترین راه برای استفاده از سیستم کنترل کروز است.
زیرا می توانید مایل ها با سرعت یکسان راه را بپیمایید.
سیستم کروز برای پیچ جاده ها یا ترافیک که باید مدام سرعتتان را تغییر دهید، مناسب نیست.
تا زمانی که کروز تطبیقی نداشته باشید، قادر خواهید بود که خودتان سرعت خود را کنترل کنید یا از محدود کننده سرعت استفاده کنید که اغلب در خودرو های دارای کروز کنترل نصب می شود.
کروز کنترل تطبیقی از یک رادار، دوربین یا لیزر در جلوی اتومبیل استفاده می کند که می تواند وسایل نقلیه پیش روی شما را تا ۲۰۰ متر دورتر تشخیص دهد.
کروز تطبیقی ماشین شما را قادر می سازد تا در صورت لزوم سرعت خود را کم کند و از وسیله نقلیه جلوی خود فاصله بگیرد.
اولین سیستم های کروز تطبیقی با کاهش سرعت موتور فقط می توانستند به تدریج از سرعت خودرو بکاهند، اما سیستم های مدرن کنترل ترمزها را به دست می گیرند و می توانند خودرو را متوقف کنند.
البته ترمز اضطراری هنوز هم به صورت دستی انجام می شود.
توانایی این سیستم ها متفاوت است و ممکن است متوجه افراد یا اشیا کوچک جلوی ماشین نشوند.
آنها نمی توانند گوشه های تنگ را شناسایی کنند و شما باید خودتان سرعتتان را کم کنید.
بنابراین شما باید همچنان توجهتان به جاده باشد.
همچنین خودرو های دارای کروز کنترل تطبیقی به شما امکان می دهند فاصله را تا وسیله نقلیه جلوی خود تنظیم کنید.
لازم به ذکر است کروزکنترل تطبیقی روی تمامی خودرو ها قابل نصب نمی باشد.
برای اطلاع از قابلیت نصب این آپشن روی خودروی خود، با کارشناسان اسمارت آپشن تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله با آموزش نصب ضربه گیر کمک فنر در خدمت شما کاربران اسمارت آپشن هستیم.
به یاد داشته باشید متخصصان اسمارت آپشن نیز این نصب را برای شما انجام می دهند.
این مقاله در جهت اطلاع بیشتر شما از نحوه ی نصب ارایه شده است.
پس از تأیید اندازه بافر با استفاده از جدول کاربرد Size برای ماشین و مدل مربوطه (توسط اسمارت آپشن)، می توانید ضربه گیر پلی اورتانی TTC را در ماشین خود نصب کنید.
توجه: در بیشتر اتومبیل ها اندازه فنر لول کمک فنر برای قسمت جلو هم اندازه با فنر لول عقب نمی باشد.
در نتیجه بافرهای TTC برای ماشین در اندازه های جلو و عقب متفاوت خواهند بود.
شما برای نصب ضربه گیر کمک فنر در وسیله نقلیه خود دو روش دارید.
با مراجعه به اسمارت آپشن، ضربه گیر کمک فنر را تهیه فرمایید.
کارشناسان اسمارت آپشن در زمان کوتاهی این آپشن را برای خودروی شما نصب می کنند.
در روش دوم آنها را طبق دستورالعمل زیر خودتان نصب کنید:
مراحل نصب
ضربه گیر کمک فنر، جک، آب و صابون و بند کابل (در صورت لزوم) را آماده کنید.
بدنه خودرو را با استفاده از جک یا بالابر بلند کنید تا جایی که چرخ های خودرو از زمین جدا شوند.
فنر لول باید شل باشد.
برای نصب آسان فنر لول را با اب و صابون یا WD بشورید. این مرحله سطح فنر لول را صاف می کند.
ضربه گیر کمک فنر را روی فنر لول نصب کنید.
اگر هنگام نصب ضربه گیر را به نرمی بچرخانید، نصب آن راحت تر خواهد بود.
اطمینان حاصل کنید که شیارهای ضربه گیر کمک فنر به خوبی با فنر لول در هم آمیخته شده اند.
در صورت نیاز به بسته شدن نوع ضربه گیر کمک فنر، ضربه گیر کمک فنر و فنر لول را با بند کابل محکم کنید.
هنگام نصب ضربه گیر ماشین شما باید روی زمین صاف پارک شود.
مکانی امن برای نصب در جایی که ماشین های دیگر در آنجا رفت و آمد نکنند انتخاب کنید.
موتور وسیله نقلیه شما باید برای ایمنی خاموش باشد.
بررسی کنید که فنرهای کمک فنر در شیارهای ضربه گیر کمک فنر به خوبی بسته شده باشند.
در غیر این صورت، نصب نادرست می باشد.
توصیه می کنیم موقعیت ضربه گیر کمک فنر در وسط فنر لول باشد.
به طور کلی، ضربه گیر نباید در قسمت بالا یا پایین فنر لول نصب شود.
اگر یک ضربه گیر کمک فنر نصب کنید که متناسب با فنر لول نباشد، ممکن است طول عمر این آپشن کوتاه شود.
لطفاً قبل از خرید و نصب آن، به جدول اندازه استاندارد مراجعه کنید.
یا با مرکز پشتیبانی ما تماس بگیرید.
توجه: شما باید فنر لول و ضربه گیر کمک فنر را با استفاده از بند کابل برای انواع K، S، S1، A، A1، B، B1 ببندید.
در این زمان مراقب باشید که ضربه گیر کمک فنر خم نشود.
(در ضمن برای انواع زیر قابل استفاده نیست: C، D، E، F)
فنر لول را از لبه سمت راست ضربه گیر کمک فنر با بند کابل به سوراخ دوم گره بزنید.
فنر لول را از لبه سمت چپ ضربه گیر به سوراخ دوم با گره کابل ببندید.
ضربه گیر را پس از گره زدن فنر لول و ضربه گیر، در موقعیت
در انتها یادآور می شویم که عملیات نصب، به خرید این آپشن در مجموعه ی تخصصی اسمارت آپشن انجام می پذیرد.
با ما تماس حاصل فرمایید و از چگونگی نصب و نحوه خرید این آپشن خودرو مطلع گردید.